Selecta, parempaa kahvia työpaikalle!

Selecta on Euroopan johtava ja Suomen kokenein taukohetkien kumppani. 60 vuoden kokemuksella olemme tarjonneet asiakkaillemme nautinnollisia taukohetkiä. Palvelupisteitämme on 15 maassa yhteensä n. 140 000 ja työntekijöitä n. 4 000. Palvelupisteemme palvelevat yli 6 miljoonaa kuluttajaa joka päivä.

Suomessa 10 aluekonttoriamme mahdollistavat joustavat laite- ja palveluratkaisut maanlaajuisesti, asiakasta lähellä. Tarjoamme asiakkaillemme kaiken mitä virkistävään taukoon tarvitaan. Erinomaista kahvia, kuumia juomia, kylmiä juomia, terveellisiä välipaloja, herkkuja ja naposteltavaa, juuri siellä missä olet ja juuri silloin kuin sinä haluat.

Meillä on erittäin tärkeää toimia asiakkaidemme luotettuna taukohetkien kumppanina. Sen mahdollistaa monipuolinen ja nykyaikainen laitevalikoimamme, ylivertainen palvelumme ja paahtimoriippumattomuus, jolloin voimme tarjota asiakkaillemme laajan valikoiman eri paahtimoiden laadukkaimpia kahveja. 

 

Vanha kahviautomaatti

60-vuotias Selecta

Sveitsiläinen Joseph Jeger näki USAn matkallaan tehtaissa kahviautomaatteja. Kiinnostus heräsi niin suureksi, että hän käytti kaikki säästönsä ja tilasi viisi automaattia omalle työpaikalleen Sveitsiin. Jaeger näki asiassa liiketoimintamahdollisuuden ja perusti autotalliyrityksen kotikaupunkiinsa Murteniin. Siellä hän valmisti ensimmäisen sveitsiläisen kahviautomaatin, jonka nimeksi tuli Selecta. Näin sai alkunsa Selectan tarina maailmalla vuonna 1957.

Suomessa Selectan toiminta alkoi 1960-luvun alussa keskittyen kahviautomaatteihin. Seuraavat vuosikymmenet elettiin yrityskauppojen ja monitoimialaisuuden aikaa, kunnes 1990-luvulla laitettiin asiakas keskiöön ja huomioitiin asiakkaiden muuttuvat tarpeet. Eri palvelukonseptit selkiytettiin ja luotiin myös uusia. Selecta rantautui Suomeen vuonna 1996 sen ostettua silloisen Vendcon liiketoiminnan. 

Siirryttäessä uudelle vuosituhannelle kiinnostus erityisesti kahvin makuun ja laatuun kehittyivät. Papukahvin suosio kasvoi ja myös Selectan automaattivalikoimaan lisättiin papukahviautomaattimalleja, instant- ja suodatinkahviautomaattien lisäksi. 2000-luvun alusta kuluttajien valveutuneisuus sertifioituja tuotteita kohtaan herää. Käyttäjäystävällisyys paranee SMS-maksamisen tullessa mahdolliseksi Selectan kioskiautomaateilla.

Vuonna 2010 automaattien käyttäjät saivat kolikkomaksun oheen korttimaksumahdollisuuden. Muutama vuosi eteenpäin ja maksuvaihtoehdot monipuolistuivat entisestään mahdollistaen sovellus- ja lähimaksamisen Selectan automaateilla. Tänä päivänä automaateissa erikoiskahvien suosio kasvaa ja eri paahtoasteet kiinnostavat. Kuluttajia kiinnostaa entistä enemmän kahvien alkuperämaat kuin myös tuotteiden sertifioinnit. Unohtamatta kasvavaa trendiä teetä kohtaan. 

Miksi Selecta?