Automaatin ostajan ohjeet

huomiot ennen ostoa

Yritystoiminnan tarpeet

Ennen kaikkea myyntiautomaatin valinnan on vastattava yrityksesi tarpeita. Yritykset investoivat myyntiautomaatteihin ja itsepalveluratkaisuihin monista eri syistä, kuten:

  • Työntekijöiden sitoutumisen lisääminen
  • Terveys- ja turvallisuustarpeiden tai muiden vaatimusten täyttäminen
  • Tuottavuuden kasvattaminen
  • Lisätulojen luominen
  • Vieraiden kokemusten parantaminen

Automaateilla voi olla merkitystä kaikkien näiden tarpeiden täyttämisessä, mutta tietyt automaatit toimivat paremmin tietyissä olosuhteissa.

Esimerkiksi itsepalvelukahviautomaatti, joka annostelee laadukkaan brändin kahvia, on erinomainen keino parantaa asiakkaiden kokemuksia. Perus kahviautomaatti ei kuitenkaan ole yhtä tehokas, kun palveltavana on janoisia työntekijöitä täynnä oleva tehdasalue.
 

Tarpeiden ymmärtäminen

Yritystoiminnan tarpeet

Sidosryhmien sitoutuminen

Uuden myyntiautomaattiratkaisun käyttöönotto vaikuttaa kaikkiin yrityksesi työntekijöihin, ei vain toimitilapäällikköön. Jos haluat, että uusi myyntiautomaattiratkaisusi on menestys, ota selvää, mitä ihmiset haluavat. Portaiden alle piilotettu automaatti, jota kukaan ei käytä, on rahan tuhlausta. Rahat voisi sijoittaa parempaankin.

Kysy henkilöstöltäsi ja selvitä heidän tarpeensa. Sen lisäksi, että työntekijät tuntevat itsensä arvostetuiksi ja sitoutuneiksi siihen, miten yritystä johdetaan, voit olla varmempi siitä, että teet oikean valinnan.

Henkilöstön tarpeet

Paikan päällä olevat tilat

Automaatteja on kaiken muotoisia ja kokoisia. Ennen kuin aloitat tilaamisen, tarkista, mikä on paras paikka uusille automaateille. Tutkimukset ovat osoittaneet, että automaattien sijoittamiselle on olemassa optimaaliset paikat. Ne mahdollistavat maksimaalisen myyntimahdollisuuden aiheuttamatta häiriötä jalankululle tai työnkululle.



 

Kohteen tarpeet

Keskimääräinen  välipala-automaatti on leveydeltään ja syvyydeltään noin puhelinkopin kokoinen.  Pöydälle asennettava laite voi olla kooltaan suuren leivänpaahtimen ja teollisen mikroaaltouunin kokoinen. Se tarvitsee myös pöytäpaikan. Jos toimistosi on pieni ja pöytätilaa on rajoitetusti, voit huomata, että omalla alakaapillaan seisova kahviautomaatti on itse asiassa parempi vaihtoehto.

MITÄ ODOTUKSIA ON AUTOMAATTITOIMITTAJALTA

Oikean toimittajan valitseminen yrityksellesi on suuri haaste tilapalvelujen ja toimitilavastaaville. He ovat vastuussa yrityksellesi tarjottavan palvelun laadusta. On siis muutakin huomioitavaa kuin kustannukset.

LUOTTAMUS:

Ennen kuin otat myyntiautomaattien toimittajan palvelukseen, ota selvää heidän nykyisistä asiakkaistaan ja yrityksen taustasta. Tämä antaa sinulle viitteitä palvelun laadusta. Vakiintuneilla toimittajilla, joilla on laadukkaita asiakkaita, on asiakkaita syystä.

SÄÄNNÖLLISET KÄYNNIT:

Automaattien tuotteistuksesta on pidettävä huolta sännööllisesti, kuten myös itse laitteesta. Voit luottaa alueellisia palveluja tarjoaviin toimittajiin, sillä heidän huoltohenkilöstönsä ei ole koskaan kaukana. Näin automaatistasi pidetään aina hyvää huolta.

YMPÄRISTÖYSTÄVÄLLISYYS:

Nykyisessä yhteiskunnallisesti tietoisessa maailmassa yritysten on hyödyllistä etsiä toimittajia, jotka välittävät. Yhteiskunnallisesti tiedostava toimittaja, joka tarjoaa energiatehokkaita koneita ja Reilun kaupan kahvia, saa yrityksesi näyttämään vastuulliselta tulevien asiakkaiden ja työntekijöiden silmissä.

MONIPUOLISUUS JA VALIKOIMA:

Mitä useampien tuotemerkkien kanssa toimittajasi tekee yhteistyötä, sitä laajemman tuotevalikoiman saat. Varmista myös, että ne pystyvät vastaamaan työntekijöidesi erityistarpeisiin. Tähän kuuluvat terveelliset vaihtoehdot, gluteenittomat ja vegaanittomat vaihtoehdot jne.

LIIKETOIMINNAN ÄLYKKYYS JA TUKI:

Monet koneet voivat seurata ja tallentaa tietoja asiakkaiden tottumuksista. Nämä tiedot voivat auttaa parantamaan myyntikokemusta. Tuotteiden myynnin analysointi helpottaa myös huonosti myyvien tuotteiden vaihtamista suositumpiin vaihtoehtoihin.