1. Kotisivu
  2. Yritys
  3. Yritysinfo
  4. Blogi
  5. Takaisin toimistoon

Takaisin toimistoon: mitä korona-ajan jälkeen tarvitaan tulevaisuuden työpaikoille?

Korona-aika on saanut ihmiset työskentelemään kotoa käsin, ja työn tekemisen luonne on muuttunut merkittävästi. Työntekijät kaipaavat jo kollegoitaan ja odottavat innolla yhteisiä tapaamisia työpaikoilla ja ajatusten vaihtoa pitkän karanteeniajan jälkeen. Mutta mitä tapahtuu, kun palaamme korona-ajan jälkeen etätyöskentelymallista työpaikoillemme toimistoihin ja aloitamme uudenlaisen työelämän, joka sisältää erilaisia työnteon malleja?

Pandemian aikana etätyö on lisääntynyt ja jatkuu jossain määrin. Osa ihmisistä kokee, että haluaa palata työn ääreen työpaikoille, jossa sosiaalisia suhteita ylläpidetään tehokkaammin ja hiljainen tieto kulkee kenties paremmin. Millaisia seikkoja tulee huomioida, kun toimistot täyttyvät jälleen työntekijöistä? Millaisia asioita yritysten tulee huomioida työntekijöiden viihtyvyyteen liittyen?

Mitä hyötyä hybridimallista on työnteossa?

Uudenlainen työelämä asettaa uusia vaatimuksia henkilöstön työhyvinvoinnille ja viihtyvyydelle. Lisäksi työaikamme on muuttunut yhä joustavammaksi. Puhumme hybridityöskentelystä, joka tarkoittaa etätyön sekä työpaikalla tehtävän työn yhdistämistä ja vuorottelemista. 

Työnteon muuttuessa hybridimalliin työnantajat kohtaavat tarpeen joustaville sekä laadukkaille työnhyvinvointia lisääville ratkaisuille. Taukojen merkitys kasvaa, kuten myös viihtyvyys työpaikoilla. 

Kun toimistot ja muut toimitilat alkavat avautua uuden normaalin puitteissa ja henkilöstö palaa työpaikoilleen, työnantajat tarvitsevat joustavia ratkaisuja vastaamaan työntekijöidensä viihtyisiin taukoihin ruuan ja juomien suhteen.  Älykkäät kahvi-, lounas- ja välipalaratkaisut ovat täydentämässä toimivaa työpäivää silloin, kun työntekijät sitä tarvitsevat. 

Taukotilojen viihtyvyys ja runsas ruokien ja juomien valikoima ei pelkästään edistä henkilöstön viihtyvyyttä työpaikoilla, vaan toimii keinona houkutella työntekijät yhteen. Mikä olisikaan parempaa kuin tauko rakkaiden työtovereiden kesken kahvikupillisen ääressä, tai terveellinen salaattilounas työpaikan omissa tiloissa kollegojen parhaassa seurassa?

”Mikä onkaan sen parempi keino houkutella työntekijät takaisin toimistolle kuin laadukkaat kahvit kokouksiin ja taukohetkiin.” 

-Mika Kuronen, Pelican Rouge Coffee Solutions Oy:n toimitusjohtaja / Talouselämä

Täydellisiä taukoja henkilöstöllesi - kuinka luot viihtyisän taukotilan 

Toimimme yritysten kumppanina kahvi-, vesi- ja kioskilaitepalveluissa luoden houkuttelevampia työpaikkoja vastaamaan henkilöstön tarpeita. Valikoimastamme löytyvät kahvilaitteet, lähdevesipalvelut sekä välipala-automaatit. Räätälöimme sopivat laiteratkaisut, palvelumuodot sekä vastuulliset raaka-aineet yksilöllisesti jokaiselle työpaikalle ja toimitilaan. Yhteistyö kanssamme on yrityksille helppoa ja vaivatonta. Vaikutamme koko Suomen alueella yli 100 000 ihmisen työpäiviin ja kahvitaukoihin.

Kahvit täydellisiin taukoihin

Aidolla maidolla parempia kahvielämyksiä

Kahvilaitteita ja -automaatteja löytyy moneen eri tarpeeseen. Valikoima on laaja ja palvelee jokaisen henkilöstön tarpeita. Työpaikan kahvilaite pienentää myös hävikkiä, eikä kahvia tarvitse heittää pois.

Haluaisitko kenties aidon Starbucks-kahvilan tunnelman työpaikan taukotilaan? Pelican Rouge tarjoaa Starbucksin We Proudly Serve -palvelukokonaisuutta toimitiloihin ainoana Suomessa! Myös vastuulliset ja sertifioidut, italialaiset Lavazza-kahvit sekä Ruotsin suosituin kahvi Zoegás kuuluvat valikoimaamme.

Kahvilaitteet, jotka tekevät cappuccinon tai latten tuoreista pavuista sekä vaahdottavat maidon oikeasta tuoremaidosta, hakevat vertaistaan. Ei siis ole samantekevää, minkälaisen kahvilaitteen ja pavut valitsette toimitiloihin palvelemaan henkilöstöänne. Lisäksi kahvilaitteisiin saa tarjolle kaakaojuomia tai vaikka mustikkakeittoa. Esittelemme mielellämme eri vaihtoehtoja sekä laitevalikoimaamme Vantaan pääkonttorissamme! 

Terveellistä syötävää ja juotavaa kellon ympäri

Koska ruuan ja välipalojen saatavuus työpaikoilla on yhä tärkeämpää hyvän työelämän kannalta, kahvilaitepalveluiden lisäksi olemme tuoneet valikoimaamme uudet, vallankumoukselliset ja älykkäät kylmälaitteet, joiden ansiosta työpaikoilla on aina tarjolla syötävää ja juotavaa. Grab & Go -laitteiden ansiosta tuotteita on erittäin helppoa ostaa.  Maksu tapahtuu nopeasti ja helposti maksukortilla, sovelluksella tai matkapuhelimella.

Miksi luoda täydelliset tauot henkilöstöllesi?

  • Työpaikalla tarjolla olevat välipalat, ruuat ja juomat tekevät työpaikasta houkuttelevamman.

  • Aamiainen, lounas ja välipalat vaikuttavat työn tehokkuuteen ja tulokseen.

  • Tarjolla olevat tuotteet ovat tärkeitä hyvinvoinnin, yhteisön ja sosiaalisen verkoston kannalta. 

  • Maukas, laadukas ja monipuolinen kahvivalikoima tuo henkilöstön taukoihin hyvää mieltä, energiaa ja parantaa yhteisöllisyyttä. 

  • Hyvin hoidetut, ammattilaistemme huoltamat ja puhtaat laitteet antavat parhaat makuelämykset. Tuoreet raaka-aineet ja viimeisin tekniikka takaavat boostia päivään. Luovia Ideoita syntyy ja se näkyy henkilöstön tyytyväisyydessä!

  • Kahvilaitteen myötä hävikkiä ei synny laisinkaan.

  • Taukotilojen valikoima ja sisustus toimii myös rekrytointivalttina.

Saisiko olla kahvitasting? 

Haluaisitteko tutustua kahvivalikoimaamme tarkemmin? Ammattitaitoiset Coffee Masterimme maistattavat tunnettuja Starbucks-, Lavazza- Zoegás- ja Pelican Rouge -kahveja toiveidenne mukaan turvallisesti Vantaan pääkonttorimme coffee labissa. Mikäli haluatte tarjota parempia kahvitaukoja henkilöstöllenne, voitte olla yhteydessä omaan Pelican Rouge -yhteyshenkilöönne tai jättää yhteydenottopyynnön

Vastuullinen ja sertifioitu kumppani 

Laatu ja vastuullisuus näkyvät päivittäisessä toiminnassamme. Seuraamme laadun toteutumista erilaisin mittarein ja kehitämme jatkuvasti toimintaamme, jotta voimme taata asiakkaillemme aina ensiluokkaisen palvelukokemuksen kaikkialla Suomessa. Toimintamme ja koko yrityksemme laadusta kertoo meille myönnetyt, kansainvälisesti tunnetut ISO-sertifikaatit. ISO 9001-sertifikaatti kertoo toimintamme laadusta, ja ISO 14001 toimimisesta ympäristö huomioiden. Lisäksi yrityksellemme on myönnetty Rinki-todistus sekä Luomu-asiakirja. 

Toimimme vastuullisesti myös valikoimamme suhteen. Esimerkiksi tuotteiden osalta pyrimme aina tarjoamaan asiakkaillemme vastuullisemman vaihtoehdon niin raaka-aineiden kuin oheistuotteidenkin osalta. Tiesitkö, että esimerkiksi Pelican Rougen vähittäiskaupan kahvien hiilijalanjälki on kompensoitu koko tuotantoprosessin osalta? Koko kahvivalikoimastamme n. 95% on sertifioitua Reilu Kauppa-, UTZ- tai Luomu-tunnuksin. Tämän lisäksi lähdevesipalvelumme vedelle on myönnetty Avainlippu-merkki, joka kertoo kotimaisesta tuotteesta.

Pelican Rougen vastuullinen toiminta perustuu: 

  • Selecta-konsernin yhteiseen vastuullisuustrategiaan. 

  • Yrityksellemme myönnetyille ISO 9001- laatu- ja ISO 14001-ympäristösertifikaateille.

  • Rinki Oy:n yhteistyösopimukseen koskien pakkauksentuottajan vastuiden hoitamista asianmukaisella tavalla. 

  • Pelican Rougen ja Ruokaviraston yhteistyöhön, josta myönnetään vuosittain Luomuasiakirja. 

  • Hiilijalanjäljen seuraamiseen sekä pienentämiseen toiminnassamme. Esimerkiksi vähittäiskaupan kahvien osalta hiilijalanjälkemme on kokonaan kompensoitu. 

  • Vastuullisempien oheistuotteiden ja raaka-aineiden tarjoamista asiakkaillemme aktiivisesti.

Luodaan yhdessä viihtyisämpää tulevaisuuden työelämää!

Haluaisitko kuulla lisää?

Pyydä tarjous

Oletko kiinnostunut Selecta Finlandin tuotteista tai palveluista? Täytä alla oleva lomake, niin otamme sinuun yhteyttä. Voit myös lähettää sähköpostia asiakaspalvelu@selecta.com tai soittaa meille p. 020 1711 400.

Valitse aihe

Lähettämällä tämän lomakkeen hyväksyt tietosuojakäytännössämme esitetyt ehdot.

 

Kuinka Smart Fridge -älykaappi toimii? Katso video:

00:00 / 00:00

Innovatiiviset Smart Fridge -älykaapit tuovat välipalat tarjolle toimitiloihinne.

Lue myös: